Ma 16 tot vrij 20 sept - Reisverslag uit Ponda, India van Anouk en Reggy - WaarBenJij.nu Ma 16 tot vrij 20 sept - Reisverslag uit Ponda, India van Anouk en Reggy - WaarBenJij.nu

Ma 16 tot vrij 20 sept

Blijf op de hoogte en volg Anouk en Reggy

20 September 2019 | India, Ponda

Maandag 16 sept:
Onze stage is in Anjuna. De naam van de organisatie is Mahilashram. Het is een stage met ouderen die geen mensen om zich heen hadden die voor hun konden zorgen. De oudste persoon die hier woont is tussen de 70 en 80.
We kwamen om 10 uur aan en kregen meteen een rondleiding en bij de rondleiding moesten we vanalles proeven. De Shai thee was super lekker hier!!

Om half 12 begon onze rusttijd tot 1 uur, toen kregen we lunch en was het weer rusten tot 4 uur. We hebben gevraagd of iedereen ging rusten en of dan iemand konden helpen. Maar echt iedereen ging rusten dus wij ook. Om kwart voor 4 gingen we thee drinken en daarna spelletjes spelen tot 6 uur. Na 6 uur is het bidden en om 8 uur avond eten.

Dinsdag 17 sept:
Goedemorgen! Wat hebben we lang en goed kunnen slapen. Eigenlijk zouden er 2 anderen bij ons slapen, die nachtdienst hadden. Maar toen wij al sliepen kwamen ze vertellen dat dat toch niet was.

Ons ontbijt bestond uit toast en nutella. Na het ontbijt zijn we naar een schooltje geweest die door de bewoners word gerund. Daar leren de kinderen het gebed en de standaard gewoontes. De 14 kinderen zijn tussen de 4 en 6 jaar oud.

Hierna zijn we naar de slaapplaatsen van de bewoners geweest. Onze begeleidster heeft ook wat persoonlijke dingen over de mensen verteld. Toen kregen we wat rusttijd en zijn we naar de winkel gegaan en daarna even in de zon gezeten. Tijdens de lunch hebben we een verjaardag gevierd van een familielid van een bewoonster. Van half 2 tot half 4 was het weer rusten en hebben we in de zon gezeten. Het avond eten was dit keer niet heel bijzonder. We hebben samen nog een film gekeken.

Woensdag 18 sept:
Vannacht hebben er 2 mensen bij ons geslapen. Met de reden dat als er iets was hun om hulp konden vragen. Vandaag zijn we vroeg opgestaan zodat we het ochtend bidden en de yoga mee konden maken. Het ochtendbidden duurt 15 min en de yoga leek heel erg gymnastiek.

Vannochtend hebben we ons verkleed. We kregen de traditionele sari's aan en werden helemaal opgemaakt. Toen we klaar waren hebben we een hele fotoshoot gehad. Iedereen kwam ons bewonderen..
Smiddags na het rusten hebben we een zangles mogen bijwonen. Het waren allemaal hindo liedjes maar het klonk super mooi! Het geluid stond wel super hard maar ook dit was weer leuk om mee te maken.

Donderdag 19 sept:
Goedemorgen! Vanmorgen kregen we een soort mihoen als ontbijt. Daarna heeft iemand die hier werkt bij ons henna gezet. Bij Reggy op haar voet en bij Anouk op haar hand.
Vandaag is onze laatste stagedag van deze week. Morgen (vrijdag) worden we al smorgens opgehaald.

Tijdens het avondeten kregen we chapaties, normaal met boter. Dus Reggy ging boter voor ons vragen want dat is veel lekkerder... Ik denk dat ze ons verkeerd begrepen hadden want we kregen een hele schaal met brood.. en geen boter hahaha

Vrijdag 20 sept:
Vandaag zijn we nog naar een oude tempel geweest en werden we weer opgehaald.
Verder hebben we vandaag niks meer gedaan.
Vanavond hebben we weer friet met kip! Lekkerrrr

• 20 September 2019 - 13:05

Mimi:

Zo nu heb je eindelijk iets kunnen doen.Het is wel een gevarieerde week geweest.Maar het is al bijna voorbij nog een kleine week en jullie komen al weer naar huis geniet nog maar even.Fijn weekend liefs van ons.

• 20 September 2019 - 15:26

Ilona:

Leuke week gehad. Wel veel rusten, maar dan kunnen jullie de indrukken verwerken.
    Super dat ze jullie verschillende dingen heeft laten zien en beleven.
    Wat gaat de tijd snel. Nog 1 week genieten van deze ervaring en dan komen jullie al weer thuis.
    Dikke kus!!!

• 20 September 2019 - 17:46

Carolien:

Leuk om weer verslagen te kunnen lezen en fijn dat jullie zo’n gevarieerde week hebben meegemaakt! Klinkt allemaal super gaaf!!
    Nu weer lekker weekend en dan op naar de laatste week!

• 20 September 2019 - 18:59

Cecilia:

Fijn dat de vierkantjes weg zijn hihihi.
    Hopen dat deze stage jullie gebracht hebben wat jullie verwachte. En hup nu die laatste week nog is lang genoeg geweest snel nog wat ervaringen opslaan en naar huis